مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک های اقتصادی و فنی ایران گفت: همدان با تکیه برتوانمندی هایش می تواند پایگاه صادراتی خوبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد.

همدان پایگاه صادراتی مناسبی  برای سرمایه گذاران خارجیبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، احمد جمالی مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران شامگاه سه شنبه در کارگروه توسعه صادرات غیر نفتی استان گفت: سرمایه گذاری‌های خوبی با مشارکت کشور‌های خارجی در زمینه احداث نیروگاه‌های خورشیدی در همدان صورت گرفته و باید در اندیشه صادرات انرژی خورشیدی تولید شده در این واحد‌ها بود.

وی ادامه داد:همدان آزمونه ساخت نیروگاه‌های خورشیدی با مشارکت سرمایه گذاری‌های خارجی در کشور است و انرژی تولید شده در این واحد‌ها قابلیت صادرات دارد.

وی بیان کرد: به تازگی مصوبه‌ای برای صادرات برق نیروگاه‌های خورشیدی دریافت شده و به راحتی می‌توان انرژی تولید شده در این واحد‌ها را به دیگر نقاط جهان صادر کرد.

جمالی با اشاره بر توسعه صادرات خدمات در کشور اظهار داشت: علاوه بر صادرات کالا باید برای رونق دادن صادرات خدمات نیز برنامه ریزی کنیم و استان همدان در این زمینه توانمند است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری خارجی سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران یادآوری کرد: زمینه‌های خوب صادراتی در همدان گسترده است و با تکیه بر ظرفیت‌ها و توانمندی هایش می‌تواند پایگاه صادراتی خوبی برای سرمایه گذاران خارجی باشد.

وی از برگزاری ۲ همایش اقتصادی در شهر‌های نجف و اربیل عراق در ماه‌های آینده گفت: آمادگی برپایی این همایش‌ها با محوریت همدان وجود دارد و برای معرفی محصولات و تولیدات استان می‌توان از این فرصت به خوبی بهره برداری کرد.

این مسئول، پیوند بین صادرات و سرمایه گذاری خارجی را ضروری دانست و گفت: در دنیای امروز بین حوزه صادرات و سرمایه گذاری خارجی پیوند ناگسستنی وجود دارد.

جمالی خاطرنشان کرد: در کشور ایران نیز این ائتلاف وجود دارد، اما نیازمند تقویت و توسعه بیشتر است که بند ۱۳ اقتصاد مقاومتی، برنامه ششم توسعه و قانون بودجه کشور به صراحت به پیوند صادرات و سرمایه گذاری خارجی تاکید دارند.

انتهای پیام/ج


 همدان پایگاه صادراتی مناسبی  برای سرمایه گذاران خارجی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.